Problemele nu se mai termină pentru Uber: ce se întâmplă cu gigantul american
Cazul șoferului ridică întrebări cu privire la responsabilitatea în accidentele autonome.
Șoferul de siguranță Uber aflat la volan în timpul primului accident de mașină cu conducere autonomă cunoscut, care a implicat un pieton, a pledat vinovat și a fost condamnat pentru o acuzație de punere în pericol. Rafaela Vasquez va executa trei ani de încercare pentru rolul ei în coliziunea din 2018 din Tempe, Arizona, care a ucis-o pe Elaine Herzberg în timp ce se plimba noaptea. Sentința onorează cererile procurorilor și este mai rigidă decât cele șase luni cerute de echipa de apărare.
Procuratura a susținut că Vasquez a fost responsabil în ultimă instanță. În timp ce era implicată o mașină autonomă, Vasquez trebuia să se concentreze pe șosea și să preia, dacă era necesar. Volvo XC90 modificat în accident funcționa la nivelul de autonomie 3 și putea fi hands-free în condiții limitate, dar impunea șoferului să preia conducerea dintr-un moment. L-a observat pe Herzberg, dar nu a răspuns prezenței ei.
Primul accident
Cazul de apărare s-a bazat pe învinuirea parțial pe Uber. Directorii companiei au crezut că este doar o chestiune de timp înainte de a avea loc un accident, potrivit unor conversații presupuse scurse. Concluziile National Transportation Safety Board (NTSB) au remarcat, de asemenea, că Uber a dezactivat sistemul de frânare de urgență al XC90, astfel încât vehiculul nu s-a putut opri brusc.
Poliția din Tempe a susținut că Vasquez a urmărit o emisiune pe Hulu și nu a fost atent în timpul accidentului. Avocații apărării au insistat că Vasquez a fost atent și a fost distras doar pentru moment.
Pledoaria și sentința ar putea influența modul în care alte instanțe tratează cazuri similare. A existat de multă vreme o problemă de răspundere în jurul mașinilor în mare parte fără șofer – este omul responsabil pentru un accident sau este vina producătorului? Acest lucru sugerează că oamenii se vor confrunta în continuare cu sancțiuni dacă pot prelua controlul, chiar dacă pedeapsa nu este la fel de rigidă pentru situațiile convenționale.
Accidentele fatale cu autonomie implicată nu sunt noi. Tesla a fost cel puțin parțial acuzată pentru coliziuni în timp ce Full Self Driving era activ. Carcasa pietonală este totuși unică și se află în fundalul ofertelor și testelor mai recente de Nivel 4 (complet fără șofer în situații limitate) de la Waymo și Cruise GM. În timp ce tehnologia a evoluat din 2018, există încă apeluri pentru a îngheța lansările de robotaxi din cauza temerilor că mașinile ar putea prezenta riscuri pentru siguranță.